ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΥΛΙΚΩΝ |
|
Κατηγορία Μαθήματος: | Προπτυχιακό |
Τύπος Μαθήματος: | Υ2 |
Κωδικός Γραμματείας: | ΜΥ0600 |
Εξάμηνο: |
3° (Χειμερινό) |
Διάρκεια: |
5 ώρες/εβδ. |
ECTS Units: |
6 |
Τομέας: |
Μηχανικής, Υλικών & Κατεργασιών |
Διδάσκων: |
Κερμανίδης Αλέξης |
Σκοπός | ||||||||||||||||||||||
Η Εισαγωγή στην Τεχνολογία Υλικών είναι ένα γενικό εισαγωγικό μάθημα, για τους φοιτητές μηχανολόγους μηχανικούς στα πρώτα έτη των σπουδών τους. Βασικός στόχος του μαθήματος είναι η κατανόηση της συσχέτισης μεταξύ κατεργασιών, δομής, ιδιοτήτων και απόδοσης των τεχνολογικών υλικών, με μεγαλύτερη έμφαση στη σχέση ανάμεσα στη δομή και τις μηχανικές ιδιότητες των υλικών. Στα πλαίσια του μαθήματος αναλύονται τα στοιχεία δομής των υλικών (χημικοί δεσμοί, κρυσταλλικότητα, κ.τ.λ.) και ο τρόπος που αυτά επηρεάζουν τις ιδιότητες. Η ενοποιημένη αυτή θεώρηση εφαρμόζεται στις τέσσερις σημαντικότερες κατηγορίες τεχνολογικών υλικών: μέταλλα, κεραμικά, πολυμερή και σύνθετα υλικά. Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, ο φοιτητής είναι σε θέση να γνωρίζει πώς μπορεί να ελέγχει τις ιδιότητες των υλικών. Η γνώση αυτή αποτελεί πολύτιμο εφόδιο τόσο για επιτυχημένες επιλογές υλικών, όσο και για τον σχεδιασμό νέων υλικών για μηχανολογικές εφαρμογές.
|
||||||||||||||||||||||
Περιεχόμενα | ||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Βιβλιογραφία | ||||||||||||||||||||||
•Γ.Ν. Χαϊδεμενόπουλου και Α.Ι. Κατσαμά, ‘‘Εισαγωγή στην Τεχνολογία Υλικών’’, σημειώσεις μαθήματος, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Θεσσαλίας (2003), Βόλος. •W.D. Callister Jr., ‘‘Επιστήμη και Τεχνολογία των Υλικών’’, 5η έκδοση, Εκδόσεις Τζιόλα (2004), Θεσσαλονίκη. •Γ.Ν. Χαϊδεμενόπουλου, ‘‘Φυσική Μεταλλουργία’’, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Θεσσαλίας (2000), Βόλος. •D.R. Askeland, ‘‘The Science and Engineering of Materials’’, 3rd edition, Chapman & Hall (1996), •W. Bolton, ‘‘Engineering Materials Technology’’, 3rd edition, Butterworth-Heinemann (1998), •M.F. Ashby and D.R.H. Jones, ‘‘Engineering Materials: An Introduction to their Properties and Applications’’, Pergamon Press (1980),
|
||||||||||||||||||||||
Εργαστηριακές Ασκήσεις | ||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Υπολογιστικές Ασκήσεις | ||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Γλώσσα Διδασκαλίας | ||||||||||||||||||||||
Ελληνική, tutoring (εάν χρειαστεί). | ||||||||||||||||||||||
Μέθοδος Διδασκαλίας | ||||||||||||||||||||||
Διάλεξη, ασκήσεις. | ||||||||||||||||||||||
Αξιολόγηση | ||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Φόρτος Εργασίας (σε ώρες) | ||||||||||||||||||||||
Παρακολούθηση
Εκπόνηση
|