Εργαστήριο Θερμοδυναμικής
& Θερμικών Μηχανών Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Πεδίο Άρεως, 383 34 Βόλος Tηλ. +30 4210 74097, 74053, Fax. +30 4210 74096 Email: stam@uth.gr |
||
ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ –
Υπολογισμός Κύκλου Diesel - Otto
Μετά τις πρώτες 6-8 εβδομάδες
παρακολούθησης του μαθήματος, και αφού έχετε εισαχθεί στις αρχές λειτουργίας των
ΜΕΚ, θα έρθει η ώρα να μελετήσετε και να εξασκηθείτε στο μοντέλο
προϋπολογισμού κύκλου του τετράχρονου κινητήρα diesel, το οποίο θα κατεβάσετε από εδώ με την παρακάτω
διαδικασία:
Αφού εξοικειωθείτε με το
μοντέλο του ντηζελοκινητήρα απευθείας έγχυσης, θα κληθείτε να το
χρησιμοποιήσετε στα πλαίσια των παραδόσεων του μαθήματος των ΜΕΚ, σε
συγκριτικά runs όπου θα
αξιολογήσετε την επίδραση στον κύκλο λειτουργίας του κινητήρα, διαφόρων
χαρακτηριστικών σχεδιασμού και ρύθμισής του όπως τα παρακάτω: ·
Γεωμετρικά χαρακτηριστικά
(διάμετρος, διαδρομή, μήκος διωστήρα) ·
Χρονισμός βαλβίδων ·
Χαρακτηριστικά έγχυσης –
καύσης (προπορεία έγχυσης, εγχεόμενη ποσότητα καυσίμου, καθυστέρηση έναυσης –
γραμμή καύσης σε εξάρτηση με στροφές και φορτίο) ·
Χαρακτηριστικά του
κυκλώματος ψύξης Σχετικό είναι και το υπολογιστικό – μελετητικό θέμα που καλείστε να εκπονήσετε
στα πλαίσια του μαθήματος. Το θέμα αλλάζει κάθε χρόνο, εδώ σας επισυνάπτω ως
δείγμα το θέμα που εκπόνησε ο αριστεύσας φοιτητής μας κ. Νικολαϊδης κατά το Ακαδημαϊκό Ετος
2001-2002 (εδώ είναι η εκφώνηση του συγκεκριμένου παλαιότερου θέματος) . Ιδιαίτερη
έμφαση δίδεται τελευταία στα κατασκευαστικά των ΜΕΚ, επειδή διαπιστώθηκε ότι
έτσι ελέγχονται καλύτερα οι γνώσεις και δεξιότητες που αποκτήσατε από
θεμελιώδη κατασκευαστικά μαθήματα μικρότερων ετών. Επιτυχής εκπόνηση ανταμείβεται με 3 μονάδες
αθροιζόμενες στον τελικό βαθμό προαγωγής σας. Παρόλα αυτά, δεν σας συνιστούμε
να δοκιμάσετε τις δυνάμεις σας με το θέμα εάν έχετε σοβαρά κενά στην
κατανόηση του μαθήματος και την επίλυση ασκήσεων. Οχι μόνον κινδυνεύει ο
κόπος σας να πάει χαμένος, αλλά κατασπαταλείτε στην εκπόνηση του θέματος το
χρόνο σας χωρίς να μαθαίνετε ΜΕΚ. Οποιος κάνει χρήση έτοιμων κωδίκων
υπολογισμού σύνθετων μηχανολογικών συστημάτων χωρίς να κατανοεί τη δομή και
λειτουργία τους και τη σημασία των input data sets,
κινδυνεύει να εγκλωβιστεί σε εικονικές πραγματικότητες και να χάσει την
αίσθηση της πραγματικότητας και την αξιοπιστία του ως επαγγελματίας. Η
εισαγωγή στη χρήση των διαφόρων υπολογιστικών εργαλείων του Μηχανικού
απαιτείται να είναι βαθμιαία, συστηματική και γενικά φειδωλή. Ας μην
ξεχνάμε ότι ο μαθητευόμενος μηχανοτεχνίτης στο παρελθόν δεν επιτρεπόταν να
έχει τα δικά του εργαλεία, και την ημέρα που ο τεχνίτης επέτρεπε στον βοηθό
του μαθητευόμενο να αγοράσει δικά του εργαλεία, ο μαθητευόμενος είχε
ουσιαστικά αποφοιτήσει. Σε επόμενη φάση θα πρέπει να είστε σε θέση να
μοντελοποιήσετε άλλους κινητήρες, συμπεριλαμβανομένων των δύο κινητήρων με
τους οποίους καλείστε να πραγματοποιήσετε μετρήσεις στο κελί δοκιμών του
Εργαστηρίου. Σε όλες τις περιπτώσεις, θα συγκρίνετε τις προβλέψεις των
μοντέλων με τα αποτελέσματα των μετρήσεων, δικών σας ή άλλων, και θα
ερμηνεύετε τις πιθανές αποκλίσεις. Η συγκεκριμένη διαδικασία, σε συνδυασμό με
την τακτική παρακολούθηση του μαθήματος των ΜΕΚ θα σας δώσει τα απαραίτητα
εφόδια για καλή γνώση του αντικειμένου και πιθανή μελλοντική συμμετοχή στις
ερευνητικές δραστηριότητες του Εργαστηρίου. Οσον αφορά τη μοντελοποίηση
του βενζινοκινητήρα, θα κάνετε χρήση (επι του παρόντος μόνο στο μεταπτυχιακό
μάθημα: Θερμοδυναμική & Αεριοδυναμική των ΜΕΚ), του μοντέλου ‘Stanford ESP’, που οφείλουμε στον εκλεκτό συνάδελφο Bill Reynolds, από το Stanford University (http://esp.stanford.edu). Τώρα πλέον πολύ πιό εύχρηστο μέσω Graphical User Interface.Οδηγίες επι τόπου. |
||
|
||
Home | University | Department |